Orkdal IL > HOVEDLAG > Politiattest

Politiattest

Rutine for innhenting av politiattest Orkdal Idrettslag

Lederne for de ulike avdelingene i Orkdal IL er ansvarlig for innhenting og oppfølging av politiattester.

Treneransvarlig i hver klubb har ansvar for å melde inn nye trenere/lagledere til avdelingsleder, med telefonnummer og mail.

Avdelingsleder fyller ut skjema «bekreftelse for politiattest» og sender vedkommende som skal innhente politiattest.

Beskrivelse av hvordan den enkelte går frem for å søke sendes på mail. Søknad kan leveres elektronisk. Se link:

Personer under 18 år må sende søknaden per post. Du må være over 15 år for å få politiattest. For denne gruppen sendes skjema med bekreftelse, samt informasjon om at søknaden må sendes per post til:

Politiets enhet for vandelskontroll og politiattester

9951 Vardø

Etter at politiet har behandlet søknaden blir attesten sendt til søkeren selv. Når politiattesten er mottatt skal denne fremvises for den i idrettslaget som er leder for avdelingen.

Avdelingslederne skal nedtegne opplysninger om hvilke personer som er avkrevd politiattest, at attesten er fremvist og dato for fremvisningen. Selve attesten beholdes av søkeren.

Politiattesten er gyldig i 3 år fra utstedelsesdato.

Innhenting av politiattest er gratis.

Vil du være med og støtte oss?

Grasrot Plakat Helside

Orkdal I.L. Ski selger Ullmax.
Handle og støtt oss nå!

ullmax logo new hvit