Slik ser opplegget ut for delkurs 3 i NFF sitt C-lisenskurs.

VARIGHET: 4 moduler a 4 timer. Totalt 16 timer

Tema:
- Betydningen av treneren som en god rollemodell
- Treneren som den gode veilederen
- Overgangen fra barne- til ungdomsfotballen-hvordan tilrettelegge for at flest mulig blir med videre.
- Trenerne skal spesielt å ha oversikt over hvilke fotballaktiviteter som både er motiverende og som gir læring på dette aldersnivået. De nasjonale rammeplaner er utgangspunktet for planlegging og gjennomføring av øktene.

Modul 1:  Treneren som trener og medmenneske samt Rammeplaner 11 – 12 år
Leksjon 1:  Treneren som trener og medmenneske
Leksjon 2: Nasjonal Rammeplan 11 – 12 år
Leksjon 3 – 4: På feltet.
MODUL 2: Vi utvider repertoaret – og blir stabile på handlingsvalg og utførelse
Leksjon 1:  Flere delferdigheter og sammensatte ferdigheter
Leksjon 2: Forberedelse til gjennomføring av økt : den individuelle ferdighetsdimensjonen 
Leksjon 3 – 4:  På feltet.
MODUL 3: 1. A og vi andre – Relasjon og struktur
Leksjon 1:  Sammenhengen mellom den relasjonelle og den strukturelle ferdighetsdimensjonen på trening og i kamp
Leksjon 2:  Forberedelser til gjennomføring av økt: 1 A og vi andre
Leksjon 3 – 4:  På feltet.
MODUL 4:  Overgangen fra barn til ungdom – samt IF og vi andre
Leksjon 1:  Hvordan tilrettelegger klubben for at flest mulig blir med videre?
Leksjon 2:  Forberedelse til gjennomføring av økt : 1F og vi andre
Leksjon 3 – 4:  På feltet. (90 min)

Delkurs 4 går i Idrettsparken i løpet av februar.

Et par iskalde vinterkvelder har skapt noen problemer for kursgjengen i Idrettsparken i forhold til praksisøktene. Det har ført til litt improvisasjon, noe man må være god på som aktivitetsledere i barnefotballen. Roar, Tom og Hugo har vært positive under hele kurset, og med sitt blide humør har de bidratt til trivelige kurskvelder også for OIL sin fjerde kursdeltaker - nettsidemedarbeideren:)